Kano

Kano: meer dan een beetje ‘rondpeddelen’.

Sportbeleving op jezelf en in groepsverband. Los komen van sleur en ‘steeds-maar-moeten’. Contact met wind, water, natuur. Vrijheid.

Tussen het plezier van samen varen door, werk je voortdurend aan je vaartechniek. Kennis en vaardigheden delen we met je. Zo bouw je aan lekker-in-je-boot zitten. Leer en voel je snel balans en zekerheid. Surfen op golven. Meren, rivieren, groot water. Stroming en getijde varen, tochten maken, vrij kamperen, samen koken, plannen maken, eilandje hoppen, navigeren, kaart lezen.

Kajakken, de sport met de meeste ruimte. Kortom: Varen, varen en nog eens varen!

De afdeling heeft negen verenigingskano’s. Als je hiervan gebruik maakt betaal je "kanogebruik". Je krijgt kan ook clubspullen zoals peddel en zwemvest tot je beschikking. Heb je een eigen kano dan kan je die, na overleg, stallen in de kanoberging. Hiervoor betaal je "liggeld". In het algemeen geldt dat de meeste mensen eerst lid worden zonder kano. Nadat leden een tijdje gevaren hebben en meerdere soorten boten hebben geprobeerd schaffen zij vaak hun eigen kano aan. De meeste leden varen met een zeekajak.

Je kunt bij ons een paar keer komen proefvaren om (de sfeer) te proeven maar meld je daarvoor eerst aan en maak een afspraak (zie onderaan deze pagina). We zien je daarna graag verschijnen.

Clubactiviteiten

Op Vada zijn in ieder geval kanoleden aanwezig op:

zondagochtend 10.00 uur, woensdagochtend 09.00 uur en donderdagavond 19.00 uur

Voor proefvaren of lid worden: meld je hier aan.

Nieuws Kano

Afval zelf afvoeren

Datum: 08 juli 2016  -  Categorie: Algemeen
Nogmaals het klemmende verzoek afval zelf af te voeren en niet in de containers voor passanten te doen. Het scheelt VADA veel kosten als wij ons afval tot een minimum beperken.

APR
Algemene Ledenvergadering (ALV)