Onderlinge zeilwedstrijden Vada 2019

Zeilen 2

De Onderlinge Zeilwedstrijden bij Vada zijn dit jaar op:

Zondag 14 april, 12 mei, 16 juni, 7 juli, 21 juli, 25 augustus, 15 september en 6 oktober

De Rijnrace is gehouden op zaterdag 25 mei.

De lange-afstands wedstrijd wordt gezeild op 13 oktober.

De gezeilde tijden worden de gezeilde tijden gecorrigeerd met de SW handicapcijfers. Daarvoor gebruiken we bijgestelde SW’s: wie (op gecorrigeerde tijd) vorig jaar vaak voorin eindigde, krijgt een iets lagere SW, en andersom.

Behalve een uitslag per wedstrijd houden we ook een seizoensklassement bij. De winnaar van een wedstrijd krijgt evenveel punten als er starters van die wedstrijd waren, maar maximaal 10.

Nr 2 krijgt 1 punt minder, etc. Nr 10 en hoger krijgen 1 punt. DNF (did not finish) of DNS (did not start) krijgt 0 punten. Voor het klassement telt altijd ongeveer 70% van het totaal aantal gevaren wedstrijden mee. Heb je vaker meegedaan dan kun je je slechtste resultaten aftrekken.

Eindklassement 2018

eindklassement-onderlinge-zeilwedstrijden-2018